5 vanligaste frågorna

Hur ofta får jag en faktura från Diners Club och vilken är förfallodagen?

Svar:

Alla köp redovisas på en faktura som vi skickar ut i början på varje månad. Fakturans förfallodag är den 15:e eller efterföljande vardag.

För tiden från fakturans förfallodag till betalningsdagen betalar du lagstadgad förseningsränta.  För ändring av betalningsdagen debiterar vi en hanteringsavgift. Överenskommelse om en senare betalningstidpunkt är ett kortspecifikt beslut.

Hjälpte den här informationen dig?
Hur loggar jag in på Mina sidor?

Svar:

För att du ska kunna logga in behöver du registrera ett mobilnummer. Om du har meddelat oss ditt mobilnummer kan du logga in i den nya tjänsten direkt utan registrering. Om du inte har registrerat ett mobilnummer sedan tidigare eller om ditt mobilnummer har förändrats, kan du registrera dig med hjälp av nätbankskoder eller mobilcertifikat. Därefter kan du logga in med din personbeteckning och ett lösenord som skickas till dig via sms.

Hjälpte den här informationen dig?
Jag har glömt min pin-kod, kan jag få en ny?

Svar:

Om du behöver en ny pin-kod kontaktar du oss

För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi:
  • Information om CVC-koden, du hittar den i signaturfältet, efter kortnumret på baksidan av ditt kort
  • Kortets giltighetstid som finns på framsidan av kortet.

Därefter kan vi beställa en ny pin-kod till dig. Om du istället vill välja en egen pin-kod så kan vi ordna det. Då beställer vi ett nytt kort och skickar dig  ett bekräftelsebrev med information om hur du enkelt väljer en egen pin-kod.

Läs mer om egenvald pin-kod

Hjälpte den här informationen dig?
Kan jag och familjekortsinnehavaren slå ihop våra poäng?

Svar:

Bonuspoäng kan inte slås ihop, men de kan flyttas mellan huvud- och familjekortsinnehavare för en premiebeställning genom att markera antal poäng som ska dras, i beställningsblanketten. Premiebeställning görs med kortet som tillhör den angivna beställaren och de bonuspoäng som dras av från huvud/familjekort syns som överföringar till beställarens kort. 

Bonuspoäng kan flyttas mellan huvud- och familjekortsinnehavare för en premiebeställning även genom att ringa medlemsservice.

Hjälpte den här informationen dig?
Hur gör jag en reklamation?

Svar:

Klicka här för att få information om hur man gör en reklamation och våra reklamationsformulär.

Hjälpte den här informationen dig?