Använda kort

Hur loggar jag in på Mina sidor?

Svar:

För att du ska kunna logga in behöver du registrera ett mobilnummer. Om du har meddelat oss ditt mobilnummer kan du logga in i den nya tjänsten direkt utan registrering. Om du inte har registrerat ett mobilnummer sedan tidigare eller om ditt mobilnummer har förändrats, kan du registrera dig med hjälp av nätbankskoder eller mobilcertifikat. Därefter kan du logga in med din personbeteckning och ett lösenord som skickas till dig via sms.

Hjälpte den här informationen dig?
Hur ansöker jag om ett Diners Club-kort?

Svar:

Du kan ansöka om Diners Club-kort förutsatt att:

  • du har fyllt 24 år
  • din regelbundna årsinkomst är minst 30 000 euro (Diners Club Premium: 80 000 euro)  
  • du har ett finländskt personnummer
  • du inte har några aktuella betalningsanmärkningar


Här kan du enkelt jämföra våra kort
och hitta alla våra ansökningar
Vill du att fler ska kunna ta del av fördelarna med Diners Club? Läs mer och ansök om familjekort här

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss

Hjälpte den här informationen dig?
Kan jag byta mitt nuvarande kort till ett annat?

Svar:

Ditt nuvarande kort kan du byta till ett annat som vi erbjuder enligt den ordinarie ansökningsprocessen. Du ansöker om det nya kortet på vår webbplats under Ansök.

Hjälpte den här informationen dig?
Vad är årsavgiften för ett Diners Club-kort?

Svar:

Här kan du jämföra våra kort och se alla aktuella priser.

Hjälpte den här informationen dig?
Var kan jag använda mitt kort?

Svar:

Du kan använda ditt Diners Club-kort i ett stort antal affärer i Finland och över hela världen. 

Hjälpte den här informationen dig?
Vilken är köpgränsen för mitt Diners Club-kort?

Svar:

Diners Club-kortet har ingen ingen övre köpgräns. Men vi rekommenderar att du meddelar oss om du ska göra ett större inköp för att garantera en smidigare betalning.

Här hittar du kontaktuppgifter till oss

Hjälpte den här informationen dig?
Jag har glömt min pin-kod, kan jag få en ny?

Svar:

Om du behöver en ny pin-kod kontaktar du oss

För att vi ska kunna hjälpa dig behöver vi:
  • Information om CVC-koden, du hittar den i signaturfältet, efter kortnumret på baksidan av ditt kort
  • Kortets giltighetstid som finns på framsidan av kortet.

Därefter kan vi beställa en ny pin-kod till dig. Om du istället vill välja en egen pin-kod så kan vi ordna det. Då beställer vi ett nytt kort och skickar dig  ett bekräftelsebrev med information om hur du enkelt väljer en egen pin-kod.

Läs mer om egenvald pin-kod

Hjälpte den här informationen dig?
Jag har ändrat mitt namn, hur kan jag göra en namnändring till Diners Club?

Svar:

Du meddelar oss din namnändring genom att logga in på Mina sidor eller genom att kontakta oss.

Vi skickar dig därefter ett nytt kort mot en avgift. Du har kortet inom en vecka.

Hjälpte den här informationen dig?
Jag har flyttat utomlands, hur gör jag en adressförändring?

Svar:

Din adress uppdateras automatiskt via folkbokföringsregistret. Var uppmärksam på att vi inte kan garantera att post till utlandet anländer i tid, före fakturans förfallodag. Vi rekommenderar därför att du använder e-faktura. 

Om du är permanent bosätter dig utomlands rekommenderar vi att du ansöker om ett lokalt Diners Club-kort. Medlemskapet kan inte direkt överföras till ett annat land, utan en ny kortansökan måste göras i det aktuella landet.

Hjälpte den här informationen dig?
Mitt kort med personlig bild ska bytas ut, vad innebär det?

Svar:

Bytet beror på en uppdatering av vårt kortutbud. När giltighetstiden för ditt kort går ut får du automatiskt ett nytt Diners Club Classic-chipkort. Du behåller samma kortnummer och pin-kod. Om detta blir ditt första chipkort, erbjuds du även möjligheten att välja en egen, ny pin-kod. Dina Club Rewards-poäng som du tjänat in följer givetvis med på det nya kortet utan att du behöver göra någonting. 

När det är dags för ditt kort att bytas ut, skickas ditt nya kort hem till dig. Giltighetstiden hittar du på kortet, där det står VALID och THRU. Eftersom du behåller samma kortnummer och pin-kod är det ett enkelt byte. Om du har frågor rörande kortbytet, ber vi dig ta kontakt med medlemsservice.

Kortet är nytt, men allt annat förblir oförändrat:

• samma pin-kod

• samma kortnummer

• kortvillkor och priser är oförändrade

• … och alla dina poäng

Hjälpte den här informationen dig?