Club Rewards

Hur många Club Rewards- poäng har jag?

Svar:

Du hittar ditt poängsaldo genom att logga in på Mina sidor via www.dinersclub.fi. När du är inloggad på Club Rewards, klicka på Poängkonto för att se ditt poängsaldo.

Hjälpte den här informationen dig?
Vad kan jag använda Club Rewards- poäng till?

Svar:

Club Rewards- poängen kan du använda till att köpa premier till dig själv eller som gåva. Du kan även donera dina poäng till välgörenhet. Premieutbudet hittar du genom att logga in på Mina Sidor eller på clubrewards.fi.

Hjälpte den här informationen dig?
Hur länge gäller mina Club Rewards- poäng?

Svar:

Giltighetstiden för dina poäng går ut senast 31.5.2019. Poäng som du har insamlat innan 31.5.2015 är giltiga i tre år. Du hittar ditt poängsaldo genom att logga in på Mina sidor via www.dinersclub.fi. Klicka på Poängkonto för att se ditt poängsaldo. Giltighetstiden för dina poäng upphör automatiskt, när medlemskapet/kortet avslutas.

Hjälpte den här informationen dig?
Varför går giltighetstiden på mina Club Rewards -poäng ut 31.5.2019?

Svar:

Vi har tagit ett strategist beslut att avsluta vår verksamet  i Finland för Diners Club korten 31.5.2019. Giltighetstiden för dina poäng upphör automatiskt när medlemsskapet/kortet avslutas. Poängen går ej att användas efter att medlemsskapet är avslutat. 

Hjälpte den här informationen dig?
När registreras mina intjänade Club Rewards-poäng?

Svar:

Du ser dina insamlade poäng på fakturan. Poängen registreras på ditt medlemskonto ungefär en vecka efter varje faktureringsdag. Du kommer att tjäna in poäng för dina köp ännu i december 2018. Transaktionerna som faktureras per den 27 december 2018 kommer alltså att vara de sista som ger dig poäng.

Hjälpte den här informationen dig?
Varför stämmer inte mina poäng överens med mina köp?

Svar:

Alla transaktioner genererar inte bonuspoäng, till exempel Club rewards- beställningar, räntor, kontantuttag eller påminnelse- och indrivningskostnader. Hur du får bonuspoäng påverkas även av hur länge du har varit Diners Club-medlem. Mer information hittar du genom att logga in på Mina sidor. Du kommer att tjäna in poäng för dina köp ännu i december 2018. Transaktionerna som faktureras per den 27 december 2018 kommer alltså att vara de sista som ger dig poäng.

Hjälpte den här informationen dig?
Vad kan jag göra med mina poäng som utgår?

Svar:

Du kan köpa premier för de utgående poängen eller donera dem till välgörenhet.

Hjälpte den här informationen dig?
Hur beställer jag Club Rewards- premier?

Svar:

Enklast gör du din Club Rewards- beställning genom att logga in på Mina Sidor.  Du loggar in till tjänsten med hjälp av ditt personnummer och telefonnummer här. Innan beställning av vouchers och presentkort rekommenderar vi att du kontrollerar tillgängligheten på hotellet/färjan/restaurangen inför din inplanerade resa. Informera stället att du kommer betala med din Diners Club voucher. När du har gjort reservationen, kan du beställa vouchern. 

Hjälpte den här informationen dig?
Hur loggar jag in på Mina Sidor?

Svar:

Logga in på Mina Sidor-tjänsten via sidan www.dinersclub.fi

  1. Klicka på "Logga in" och "Mina Sidor" uppe till höger på hemsidan
  2. Ange din personbeteckning och de fyra sista siffrorna i ditt mobilnummer. Klicka på länken Beställ engångskod.
  3. Ange engångskoden som skickats till din telefon i den angivna rutan på datorn. I fortsättningen kan du logga in på Mina Sidor genom att beställa en likadan engångskod.
  4. Ifall du inte har registrerat ditt telefonnummer, kan du göra det via länken Registrera ditt mobilnummer som du hittar nere på sidan.

Hjälpte den här informationen dig?
Vad kan jag beställa med mina Club Rewards- poäng?

Svar:

Med dina intjänade poäng kan du köpa premier till dig själv eller som gåva. Du kan även donera dina poäng till välgörenhet. Premieutbudet hittar du genom att logga in på Mina Sidor eller på clubrewards.fi.

Hjälpte den här informationen dig?
Hur betalar jag kostnaderna för premierna?

Svar:

Du betalar din bonusprodukt med dina poäng eller genom att använda en mindre poängsumma och betala resten med ditt Diners Club-kort. De använda poängen dras av i samband med din beställning och det som dras på ditt kort redovisas på nästa faktura som du får från oss.

Hjälpte den här informationen dig?
Kan jag ge bort poäng eller produkter till en annan person?

Svar:

Dina bonuspoäng är personliga och kan inte ges bort. Däremot har du möjlighet att ge bort bonusprodukter till någon annan. En voucher är personlig och för att den ska bli giltig för mottagaren måste du fylla i överlåtelsen på voucherns baksida. Presentkort kan du däremot ge bort utan att göra en överlåtelse.

Du får däremot inte sälja bonusprodukter från Club Rewards.

Hjälpte den här informationen dig?
Kan jag och familjekortsinnehavaren slå ihop våra poäng?

Svar:

Bonuspoäng kan inte slås ihop, men de kan flyttas mellan huvud- och familjekortsinnehavare i samband med en premiebeställning genom att markera antal poäng som ska dras i beställningsblanketten. Premiebeställning görs med kortet som tillhör den angivna beställaren och de bonuspoäng som dras av från huvud/familjekort syns som överföringar till beställarens kort. Bonuspoäng kan flyttas mellan huvud- och familjekortsinnehavare för en premiebeställning även genom att ringa medlemsservice.

Hjälpte den här informationen dig?
Varför kan jag inte logga in på Club Rewards-sidan?

Svar:

Logga in på Mina Sidor-tjänsten via sidan www.dinersclub.fi

  1. Klicka på "Logga in" och "Mina Sidor" uppe till höger på hemsidan
  2. Ifall du inte har registrerat ditt telefonnummer, kan du göra det via länken Registrera ditt mobilnummer som du hittar nere på sidan.
  3. Ange din personbeteckning och de fyra sista siffrorna i ditt mobilnummer. Klicka på länken Beställ engångskod.
  4. Ange engångskoden som skickats till din telefon i den angivna rutan på datorn. I fortsättningen kan du logga in på Mina Sidor genom att beställa en likadan engångskod.

Club Rewards ingår i Diners Club Classic och Diners Club Premium. Finnair Plus Diners Club och SAS EuroBonus Diners Club har egna bonusprogram.

Vissa virusprogram, t.ex. F-Secure Antivirus, kräver att du stänger av funktionen bankskydd innan du besöker Club Rewards. När du öppnar Club Rewards via Mina sidor behöver du först stänga av bankskyddet. Tryck på stäng-fliken i den övre menyn. Uppdatera sedan sidan genom att trycka på tangenten F5. Club Rewards- sidorna fungerar bäst med Internet Explorer som webbläsare.

Hjälpte den här informationen dig?
Jag har loggat in på Mina Sidor- Hur gör jag en beställning?

Svar:

Du hittar en direktlänk till Club Rewards via "korttjänster" på Mina Sidor.

Hjälpte den här informationen dig?
När levereras min beställda produkt?

Svar:

Produktens leveranstid ser du i produktbeskrivningen. Vid rusning i beställningar eller om produkten råkar vara slut i lagret kan det dröja längre, upp till några veckor. Gör därför din beställning i god tid. Du får bekräftelse per SMS när din paketförsändelse kan hämtas. Vouchers och presenkort skickas med brevpost.

Hjälpte den här informationen dig?
Hur kan jag följa upp min beställning?

Svar:

Om du registrerat dig på Mina sidor, kan du följa din beställning på Club Rewards under Mina beställningar. Efter att beställningen övergått till posten för leverans, hittar du även paketets JJFI-försändelsekod på sidan. Med hjälp av försändelsekoden kan du följa din beställning hos posten och se när paketet kan hämtas ut. Ifall det på produktbeskrivningen står att dina kontaktuppgifter överlåtes till partnern för leverans, kommer partnern skicka produkten och ingen JJFI-försändelsekod finnas. Vouchers och presentkort skickas till dig med brevpost. 

Hjälpte den här informationen dig?
Jag har beställt och betalat för en produkt som inte fanns på lager. När får jag min produkt?

Svar:

Premien skickas till dig så snart den finns på lager igen.

Hjälpte den här informationen dig?
Jag har inte fått en produkt som jag har beställt och betalat för. Vad ska jag göra?

Svar:

Med hjälp av JJFI-försändelsekoden kan du följa din beställning hos posten och se när paketet kan hämtas ut. Om beställningen har returnerats till sändaren, kommer den att annulleras automatiskt och du kan göra beställningen på nytt. I andra fall, kontakta oss via ett säkert meddelande på Mina Sidor.

Hjälpte den här informationen dig?
Den beställda produkten är felaktig eller motsvarar inte mina förväntningar. Vad ska jag göra?

Svar:

Om produkten inte motsvarar dina förväntningar har du bytes- och returrätt på 14 dagar efter din beställning. Observera att du endast kan returnera en oanvänd produkt i originalförpackning.

  1. Fyll i returblanketten som skickats med paketet och bifoga den tillsammans med din retur.
  2. Uppge returorsaken.
  3. Uppge om du vill ersätta produkten med en ny eller ej.
  4. Uppge avtalsnummer vid returen, då betalar du ingen fraktkostnad.

När vi får returen sätter vi tillbaka dina bonuspoäng. Har du betalt en del med ditt Diners Club-kort krediterar vi dig på din kommande faktura.

En voucher kan inte returneras om det gått mer än 14 dagar sedan beställning. Tänk på att vi inte kan förlänga giltighetstiden på oanvända vouchers.

Gäller det däremot någon av produkterna från Suunto ber vi dig att ringa direkt till Suuntos Help Desk på telefon 02 284 1160.

Hjälpte den här informationen dig?
Jag har upptäckt ett fel i min beställning. Kan jag annullera eller ändra min beställning?

Svar:

Om du märker ett fel i din beställning, kan du annullera din beställning om den inte har gått vidare till leverans. Ring oss så fort som möjligt så hjälper vi dig. Om din beställning redan gått vidare till leverans kan du returnera premierna till oss efter att du fått dem. Läs mer om returer här.

Hjälpte den här informationen dig?
Hur beräknas leveranskostnaden?

Svar:

Leveranskostnaden debiteras per premie. Leveranskostnader för alla vouchers och presentkort och är 1 euro. Premiernas specifika leveranskostnad är angiven på Club Rewards- sidan under respektive premie. Om du beställer flera premier samtidigt, betalar du däremot bara en fullständig leveranskostnad för en av premierna och får 30% avdrag på leveranskostnaden för de övriga premierna. Avdraget gäller de förmånligaste leveranskostnaderna.

Exempel:
Om du beställer två premier med leveranskostnader på 8 euro och 5,50 euro, blir den totala leveranskostnaden 8 euro + 0,7 * 5,50 euro = 11,85 euro.

Om du väljer att returnera en eller flera av premierna du beställt, sker krediteringen i motsatt ordning. I exemplet ovanför innebär det att vi först krediterar 0,7 * 5,50 euro = 3,85 euro och sedan 8 euro, om båda premierna returneras.

Hjälpte den här informationen dig?
Hur lång är giltighetstiden för vouchers och presentkorten?

Svar:

Vouchers och presentkort är i kraft under den angivna giltighetstiden.

Hjälpte den här informationen dig?
Giltighetstiden har gått ut för mina vouchers/presentkort. Kan jag returnera eller byta ut dem?

Svar:

Vouchers och presentkort är i kraft under den angivna giltighetstiden. Vi kan inte ersätta eller byta en voucher eller ett presentkort där giltighetstiden har gått ut. 

Hjälpte den här informationen dig?
Jag hade inte möjlighet att använda min voucher pga att det inte fanns plats på hotellet/restaurangen/på färjan. Kan jag byta ut den till en ny?

Svar:

På produkter eller tjänster som du kan betala med vouchers eller presentkort kan det förekomma begränsad tillgänglighet. Innan beställning av vouchers och presentkort rekommenderar vi att du kontrollerar tillgängligheten på hotellet/färjan/restaurangen inför din inplanerade resa. Informera stället om att du kommer att betala med din Diners Club voucher. När du har gjort reservationen, kan du beställa vouchern. Vi kan inte ersätta eller byta en voucher eller ett presentkort där giltighetstiden har gått ut. 

Hjälpte den här informationen dig?
Kan jag använda vouchern eller presentkortet efter att giltighetstiden på mitt Diners Club -kort har gått ut?

Svar:

En voucher eller presentkort kan användas under den angivna giltighetstiden.

Hjälpte den här informationen dig?
Jag har köpt ett loungebesök från Club Rewards. När kan jag besöka loungen?

Svar:

Du har tillgång till samtliga Diners Club lounger som vanligt fram till kortets avslut 31.5.2019. För att besöka våra lounger krävs att du har ett giltigt Diners Club- kort.

Hjälpte den här informationen dig?
Kan jag betala in en gäst med ett loungebesök köpt från Club rewards?

Svar:

Ett loungebesök som har köpts via Club Rewards är personligt och kan därför endast utnyttjas av kortinnehavaren. Läs mer om loungerna och gästpriser på www.dinersclublounges.com.

Hjälpte den här informationen dig?